Liftonderhoud

Beste medebewoners,

Recentelijk lag onderstaande brief bij ons in de bus waarin wordt aangekondigd dat de lift niet minder dan 5 dagen buiten werking zal zijn:

Een medebewoner vroeg of onderstaande mail aan Symfonie Beheer BV op de website geplaatst kon worden zodat u er op kunt reageren in het openbaar. Klik daartoe op het tekstballonnetje rechtsboven (kan zijn dat u uw opmerkingen direct onderaan kunt intypen). Bij deze:

Beste Frank,

Enigszins met stomheid geslagen lees ik het bericht dat de lift, gedurende onderhoudswerkzaamheden, 5 volledige aaneengesloten dagen niet beschikbaar zal zijn.

Het is bekend dat bedrijven die klussen, bijvoorbeeld ook CV reparaties, uit voeren, waarbij “overlast” wordt veroorzaakt weinig empathisch vermogen tonen, hier doelend op het inleven van in vooral oudere, minder goed ter been zijnde bewoners. Dit terwijl zij de werkzaamheden voor en dankzij die bewoners mogen uitvoeren.

Daarbij ben ik ook kritisch naar jou en je organisatie. Want ook de ervaring leert dat als er wat tegengas aan die bedrijven wordt gegeven, in de vorm van een veto in dit geval. Zij “plotseling” wel de werkzaamheden volgens een ander scenario kunnen uitvoeren en dat de “overlast” van minimaal tot niet storend terug te brengen is.

Het zal niet direct in het takenpakket van de beheerder benoemd worden, maar gezien jij de besprekingen voert, en daar geen bewoner bij aanwezig is, spreek ik toch de verwachting uit dat jij en je organisatie, de belangen van de bewoners vertegenwoordigd en deze mee laat spreken alsof je er zelf woont.

Ik spreek een onvoorwaardelijk verbod uit tegen de voorgenomen wijze van aanpak.

Ik en mede namens meerdere en andere bewoners, geef je de opdracht, met de Firma aan tafel te gaan zitten en de gezamenlijk tot een andere aanpak te komen.

Ik publiceer deze brief op de website en roep iedere bewoner op, bij jou of bij de huismeester, middels een e-mail of briefkaartje, kenbaar te maken dat ook zij een veto uitspreken over de voorgenomen aanpak.

Met vriendelijke groet,

<bekend bij websitebeheerder>

De reactie van Symfonie VvE Beheer BV is inlevend en is als volgt:

Ik begrijp je reactie volkomen, echter….

Niet in alle gevallen en ook niet in dit geval is het op een andere manier te organiseren. Geheel de besturing van de lift wordt vervangen en dus werkt de lift simpelweg niet meer. Ook niet dagelijks voor een paar uur. Alle elektronica wordt vervangen; er is dus niets meer om een lift aan te sturen.

Als er een ander alternatief zou zijn zouden wij de eerste zijn om dat voor te stellen maar dat gaat in dit geval niet. Ook het plaatsen van en tijdelijke lift is in de bouwkundige situatie van de Kersengaarde geen optie.

Helaas, het is zoals het is en niet anders.

[aanvulling, 21-9-2017] Symfonie VvE Beheer zal aanstaande maandag op de info-avond over de verwarming wat uitleg geven over het onderhoud aan de liften.

Advertenties

U kunt een op- of aanmerking achterlaten:

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s